آمار کرونایی های 7 آذر فارس|7238 نفر فوت کردند

با فوت ۹ بیمار کرونایی در فارس ،مجموع جان باختگان از ابتدای شیوع بیماری در استان تا کنون به هفت هزار و ۲۳۸ نفر رسید..
کد خبر: ۱۰۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 28 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۸۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۰ هزار و ۴۵۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۵۲ هزار و ۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۸۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۹ هزار و ۳۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۸۷ هزار و ۵۳۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۷۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی او با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۸ دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۰۶ هزار و ۳۳۳ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: ایمنی عمومی جامعه علیه کروناویروس، نیازمند مشارکت کامل مردم در دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری است، بنابراین ضرورت دارد افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده انده و یا افرادی که دُز اول واکسن خود را دریافت و برای دُز دوم خود مراجعه نکرده اند، هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود برای افزایش ایمنی در مقابل کروناویروس اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار